محصولات فومی در صنایع بسته بندی

  1. خانه
  2. کاربردها
  3. صنایع بسته بندی

خاصیت نرمی و انعطافپذیری فوم باعث می شود لوازم ظریف و شکستنی یا حساس در زمان حمل و نقل حفاظت شوند و آسیب نبینند در صنعت بسته بندی کاربرد دارد. فوم بسته بندی باید خواص زیر را داشته باشد

  1. باید به اندازه کافی سفت و سخت باشد که وسایل را نگه دارد و در عین حال به اندازه کافی نرم باشد که تا از آن در برابر ضربه محافظت کند.
  2. باید انعطاف پذیر باشد و قابلیت شکل گیری را بر اساس شکل وسایل جهت محافظت از آن دارا باشد.
  3. نباید هیچگونه واکنش نامطلوبی مانند تغییر رنگ یا چسبندگی با تجهیزات داشته باشد.
  4. اگر نمیخواهید تجهیزات شما در حین حمل و نقل آسیب ببینند، چه تجهیزات فومی نظامی و ابزار فومی پزشکی باشد یا ظریف و ارزشمند، باید روی قاب های محافظ سختی که در بخش تحتانی (کف) تعبیه شده‌اند برنامه ریزی کنید.
فوم بسته بندی

ویژگی فوم‌های بسته بندی

بسیار سبک

با وزن کم

ضربه پذیری بالا

پایداری بالا

ابعاد متنوع

تنوع تولید

قابلیت ضدآب

مقاوم در برابر نفوذ آب

رنگ بندی متنوع

با انتخاب رنگ های سازمانی

مقاوم در برابر مواد شوینده

با دوام بالا

تولید با درجه سختی مختلف

متناسب با کاربرد و نیاز مشتری

عایق سرما و گرما

عایق حرارتی

تولید سفارشی

با توجه به نیاز شما

مزایای محافظت از وسایل با استفاده از فوم

ورق فوم بسته بندی و فوم، وسایل را در برابر ضربه خارجی یا در برابر برخورد با سایر وسایل در همان جعبه محافظت میکند. اگر ضربه‌ای وجود داشته باشد، این جداسازی باعث می‌شود تا شتاب و فشار ضربه کاهش یابد. ممکن است ضربه به وسایل شما وارد شود لیکن هیچ آثاری دیده نشود زیرا انرژی ضربه در فوم پخش می‌شود. در مدت زمان حمل و نقل عادی، فوم می تواند در برابر لرزش طولانی مدت محافظت کند. در صورت نیاز به حمل بصورت خاص یا اجناس خاص که نیاز به میزان حفاظت بالاتر دارد فوم با موارد سخت ترکیب می شود. در ضربه های شدید، فوم سرعت برخورد تجهیزات را با داخل یا دیواره های جعبه حذف یا کاهش می دهد و میتواند از ضربه های مکرر جلوگیری کند.

انتخاب فوم مناسب برای پکیجینگ

انتخاب فوم با چگالی مناسب از اهمیت بسیار زیادی در بسته بندی برخوردار است. در صورت عدم انتخاب مناسب ممکن است تجهیزات به بدنه برخورد کنند. چگالی و استحکام فوم باید متناسب با جرم و ظرافت تجهیزات انتخاب شود. هرچه فوم ضخیم‌تر باشد، میزان لرزش و فشار بروی تجهیزات کمتر است. لیکن، ضخامت فوم بر اندازه کلی جعبه تأثیر می گذارد، بنابراین بر اساس شرایط باید بهترین گزینه انتخاب گردد. شرکت فومیران بر اساس سال ها تجربه موفق در حفاظت از طیف وسیعی از تجهیزات دارای تجربه کافی در این صنعت می باشد.

انواع فوم بسته‌ بندی | انواع ورق فوم بسته بندی

فوم بسته‌بندی در دو نوع تولید می‌شود:

  1. فوم بسته بندی ورقه‌ای: این نوع فوم بعد از ترکیب مواد اولیه پلیمری در میکسر قرار گفته و تحت دمای زیاد تولید می‌شود.
  2. فوم بسته بندی قالب‌دار: این نوع فوم بصورت فرآوری شده است. یعنی ورقه‌های بسته‌بندی شده، بر حسب عملیاتی که روی آن‌ها انجام می‌شود، در قالب بسته بندی‌های متفاوت تولید می ‌شود.
فوم بسته بندی

فوم LDPE در بسته بندی | تولید کننده فوم بسته بندی

فوم LDPE (پلی اتیلن با چگالی کم) یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در صنعت بسته‌بندی است. این فوم به دلیل خاصیت جذب ضربه و حالت محافظتی خود برای بسته‌بندی بسیار موثر است. فوم LDPE یک لایه محافظ است که به جلوگیری از آسیب دیدن اقلام شکننده و حساس در حین حمل و نقل و جابجایی کمک می‌کند. با توجه به اینکه این فوم دارای چگالی کم است از آن بعنوان فوم سبک یا فوم دانسیته پایین نام برده می‌شود. سبک وزن بودن آن برای کاهش وزن کلی بسته محصول شما موثر است. این موضوع می‌تواند منجر به حمل و نقل راحت تر و صرفه‌جویی در هزینه‌های آن گردد. در حالی که برخی از انواع فوم عایق حرارتی نیستد، این فوم علاوه بر سبک وزن بودن درجه‌ای از عایق حرارتی را ارائه می‌دهد. این ویژگی، برای مواردی که محصول شما باید در برابر دما محافظت شود، کاربرد دارد.

فوم LDPE (TVRG) در مقایسه با سایر فوم‌های تخصصی مقرون به صرفه‌تر است. این ویژگی در کنار سبک وزن بودن LDPE، آن را به یک انتخاب محبوب برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای بسته بندی تبدیل می‌کند. فوم LDPE معمولاً برای بسته بندی لوازم الکترونیکی، ظروف شیشه‌ای، تجهیزات پزشکی، قطعات خودرو و سایر محصولات حساسی که در هنگام حمل و نقل و نگهداری نیاز به محافظت دارند، استفاده می شود.

فومیران تولید کننده فوم بسته بندی، LDPE را در ضخامت‌ها و چگالی‌های مختلف تولید می کند. امکان سفارشی‌سازی برای برآوردن نیازهای خاص بسته‌بندی نیز امکانپذیر است. همچنین امکان استفاده از خدمات مانند برش، شکل‌دهی، دایکات و قالب‌بندی متناسب با اشکال و اندازه‌های محصول شما در واحد فرآوری شرکت ارائه می‌شود.

در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید تا به شما در انتخاب بهترین نوع فوم LDPE مناسب با نیازهای خاص شما کمک کنند.

سایر مزایای استفاده از ورق فوم بسته بندی

فوم بسته بندی علاوه بر اینکه برای محافظت در برابر ضربه یا حمل و نقل استفاده می شود، وجود فوم در بسته بندی محصول شما نشان دهنده کیفیت تجهیزات و مراقبت مناسب از آن توسط تولید کننده است. تولیدکننده فوم بسته بندی با ترکیب رنگ های مختلف و لمینیت آن فرصت های زیادی را برای شما و تبلیغات محصول شما بوجود می اورد. امکان درج لوگو شرکت و برند شما و همچنین کدگذاری محصول بر روی فوم و مواردی از این نوع نیز می تواند به کیفیت کار شما اضافه کند. لوگو و متن را میتوان بر روی فوم حک کرد. لوگو یا متن شما را می توان با فوم هایی در چندین رنگ درج کرد تا به شناخت برند کمک کند و محصول شما را از رقبای خود متمایز کند.